Jul i vårt hus!

Jag var osäker på om vi skulle få ihop det - men med Tor i Babybjörnen på Pauls mage & lite överväxel på mig i köket bidde det julmiddag även här i huset. Inte farmors köttbullar, crepes hanns inte med & jag glömde tina räkorna men ändå julmiddag! Salami, rökt ren, rökt & gravad lax, janssons, köttbullar, skinka, fyllda ägghalvor, rödbetssallad & VÖRTBRÖD som gick att äta! Har nämligen kämpat med vörtbrödet varje år vi firat här i Kanada & bara producerat den ena tegelstenen efter den andra. Jag & kanadensisk jäst är nämligen ärkefiender... Så HA på jästen, för i år hittade jag ett vörtrecept med bikarbonat & det blev så himla bra!
Medan jag fixade med middagen städade Paul upp i vardagsrummet & såg till att julgranen blev dekorerad.
I skrivandets stund väntar fortfarande klapparna på att öppnas - vi ligger nämligen lite efter det "vanliga" tidsschemat pga diverse Tor-relaterade avbrott. Dock är både Paul & jag lite "blown away" av mängden klappar... Vi har ju inte köpt varandra något i år, utan alla paket har skickats hit av familj & vänner. Kärleksbombade känner vi oss! Någon som också känner kärlek här i huset... Digby till julbocken:
Jag bara "Neeej Digby" & Digby valde att lyssna med inget öra...
Försökte övertala liten kisse att den enda julbock som det är tradition att förstöra är bocken i Gävle, men Digby tyckte att Gävle & Guelph lät ungefär samma & la in själ & hjärta i att mörda bockstackarn. Så vi fick gripa in & flytta bocken till en högt belägen hylla. Digby tycker alltså för stunden att han delar boning med Herr & Fru Grinch, så vi får nog köra liten levergodismuta för att återställa julstämningen på den fronten. 
 
Nu, efterrätt, litet glas bubbel & paketöppning - GOD JUL på er alla!

Kommentarer
Postat av: Camilla

God jul och god fortsättning!
Kram

Svar: God jul till er med - hoppas att ni haft en jättefin jul! Kram!
Ida

2014-12-25 @ 10:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0