Mindre lyckad biodate...

Det har ju blivit rätt mycket hemmatid på sistone, så idag kände jag att jag var tvungen att komma ut & göra något. Så vi gick & klättrade på gymmet tvärs över gatan! Eller så baxade jag mig långsamt in i bilen & tantgick armkrok i armkrok med Paul över snorhal parkeringsplats in på närmsta bio... Filmvalet föll på Mockingjay, har ju läst böckerna & sett de tidigare filmerna så det kändes lite småviktigt att hinna se den på bio. Dessvärre tyckte jag inte att det var speciellt bra, efter den femtioelfte närbilden på "chockad Katniss" var jag mätt på gråtblanka ögon & öppen flämtande mun. Hade jag haft viljan att festa lös på den typen av bilder hade jag bara kunnat gå in på damtoan & tittat på mig själv - halvvägs genom filmen började jag nämligen få så sjujäkla ont i kroppen att jag mest ville lipa tyst ner i min halsduk. Så det var väl mindre lyckat, bio blir ju så mycket trevligare om det går att sitta & mysa tillsammans istället för att ha ett stycke orolig myspartner & ett annat stycke som beter sig som en vridande metmask... Anyway, det kändes som om hela konceptet med att dela upp den sista boken i två filmer var ett beslut taget med plånboken i åtanke - inte för att det faktiskt behövdes.
 
Nu är vi hemma igen & jag ligger i soffan med smärstillande i kroppen & tekopp nummer två i näven. Kommer att få plikta hela natten med kissrundor i absurdum, men just nu känns det som om riktigt varm vätska är min allra bästa vän här i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0