Jag har en väldigt liten fan club...

Dagens roligaste - har precis ätit lunch när telefonen ringer. Det är mamman till den lilla tjej jag då & då sitter barnvakt åt. Hon bara "Ledsen att jag stör, men E har varit otröstlig i timmar för att hon saknar dig. Jag har försökt allt, men hon bara gråter & skriker "IN" (hon kan inte säga Ida än)... kan vi få komma över i fem minuter & säga hej?".
 
Eftersom jag tyckte att det var olidligt tråkigt att sitta barnvakt där i början så känns det ju himla skönt att den här lilla tjejen i vilket fall tycker att jag är the shit. Var liksom rädd att hon skulle snappa upp att jag dog tråkdöden av att lägga samma pussel femtioelva gånger om, men tydligen lyckades jag få till tillräckligt mycket enthusiasm för att få ett alldeles eget litet fan! Himla sött. Så de kom över & hon var så glad att hon liksom bara trampade på fläcken över att få se mig. Lätt dagens roligaste & dagens mest hjärtevärmande!

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

VAd himla gulligt!! Du är nog bättre på att hålla minen än du tror då, med den kärlek som tjejen visar! Kul också att mamman kontaktar dig och kommer över :) Jag tycker också att leka är olidligt tråkigt (trots att jag är nanny, förskollärare, mamma), men jag försöker så gott det går :) Men det är därför som jag INTE vill vara förskollärare utan grundskollärare ju :)

Svar: Men OJ så skönt att höra dig säga att du inte tycker att det är kul att leka. Jag var helt förstörd första gången jag kom tillbaka efter att ha suttit barnvakt. Paul "Var det roligt?!" & jag bara "Alltså... nej, jag vet inte... kanske att vi aldrig ska skaffa barn i alla fall. Jag verkar ju inte gilla barn trots allt". Innan jag gick dit tänkte jag liksom att barnkär=allt med barn är fantastiskt. Fast nu har jag väl fått inse att små barn inte är så där otroligt underhållande hela tiden. Bara att göra det bästa utav det hela dock & hon verkar ju gilla mig & det är ju huvudsaken.
Ida

2014-02-26 @ 19:16:35
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0