No gold for Canada...

Kanada har aldrig vunnit ett guld i männens konståkning, idag var dagen då alla trodde/hoppades att det skulle vända. Kan inte föreställa mig hur nervös Patrick Chan måste ha känt sig när han åkte ut på isen med ALL den pressen på sina axlar. Det gick inte hela vägen, det blev ett till kanadensiskt silver & ytterligare minst fyra år tills drömmen kan bli verklighet.
 
Själv satt jag mest & kände... tja, att det var rätt platt. Det fanns inte en enda åkare som verligen berörde mig. Sure, jag tyckte synd om Patrick - men ingen åkare sporrade ett endaste lilla WOW eller ryggrys. Har väl aldrig varit något större fan av Evgeni Plushenko, men när han lämnade innan korta programmet föll mycket av spänningen ihop för mig. Lite Nasses ballong så där, bara det att det inte ens fanns någon ballong. Med Plushenko försvann liksom den enda verkliga stjärnan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0