Happy Birthday to you...

Idag stod årets första cupcakeorder på schemat. Jag behövde följaktligen komma på något att göra till en person som är mycket musikintresserad & som tidigare jobbade som operasångerska. Eftersom mitt "opera know how" inte är så där jättestort kändes det lite som om jag famlade i tomma intet. Den enda opera jag någonsin varit på är Macbeth & det kändes väl inte som det ultimata alternativet. Har hört att teaterfolk är så vidskepliga att de inte ens vill nämna den pjäsen vid namn för att det kan innebära otur... sen är döda kungar & blodiga knivar inte heller det motiv som jag känner kommer lättast när jag sätter mig ner & försöker vara kreativ. Så jag tog en enkel utväg (as usual) & påtade bara ner alla toner till "Happy Birthday to you".
Ska bli spännande att höra hur många av Pauls kollegor som direkt känner igen vilken sång det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0