Nej... det var INTE ok!

Farmor har varit världens trouper när hon har varit här, allt har tagits med jämnmod. Exempel:
 
- Is stormen som drog in & försatte oss i mörker i 24 timmar innan julafton. Jag trodde att farmor skulle bli stressad, men icke. Hon sa att det var spännande & bra i fall att det inte blev så mycket julmat eftersom hon vill gå ner i vikt
- När en katt råkade lämna en liten olycka på farmors säng, farmor bara "Men sånt händer!"
- Eller att hon var helt OK med att boka om alla flygbiljetter & stanna en vecka till när vädret återigen slog till från sin värsta sida
- När vi inte kom in i stugan idag för att det var för mycket snö på uppfarten, farmor "Men då får jag bjuda på restaurang istället!"
 
En kompott förtretligheter och problem med det gemensamt att farmor hanterat dem alla med en glad axelryckning & ett positivt synsätt. Men en sak var INTE ok... I morse när vi kom ut insåg jag att vi haft tvättbjörnspåhälsning i soptunnan (mat över halva uppfarten). Paul knäppte ett kort & visade farmor & jag bara "Titta hur de ställt till!"
 
Farmor - Men neeeeej!
Moi - Jag vet!
Farmor - Så vi har haft tvättbjörnar här & jag sååååg dem inte!
Moi - Eh, ja jo.
Farmor - Så de satt ute & åt korv på uppfarten hela natten & jag vaknade inte. Neeej... nu blev jag besviken.
Moi - Ja, nej men, ja det var ju synd.
Farmor - Kan vi lägga ut mer korv i trädgården & så kan jag sitta uppe i natt & spana?
 
Vi har inte helt fattat beslut i korvfrågan än. Klart att vi vill göra farmor glad, men frågan är hur poppis vi blir hos grannarna om vi sätter upp en utfodringsstation...

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Hahahahaha! Helt underbar din farmor är!! Hon är min nya idol! Så fantastisk kvinna. Hälsa henne det!

Svar: Jag har hälsat & farmor blev helt blyg men tackar så mycket.
Ida

2014-01-13 @ 02:28:56
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Jo

Fast du måste ju erkänna att du själv är lite kär i de små liven så du kan ju inte bli förvånad att hon vill se dem =) Jag säger JA till korven =)

Svar: Jag tycker att hon kan komma tillbaka hit under våren eller hösten, då de faktiskt är ute himla mycket mer än vad de är så här på vintern! Då kan vi raccoon-spana järnet ihop!
Ida

2014-01-13 @ 21:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0