16 grader - helt omysigt...

Här blir det ju lätt väldigt varmt under sommaren, så där pass att AC ofta är ett måste. Bara det då att vårt lilla 1919-årsbyggda hus inte sitter på en. Det här är en av Pauls största stressmoment när det kommer till vår komfort, även om min syn på saken oftast är "ju varmare desto bättre"... Anyway, precis som när charterplanet tar dig till något land kring medelhavet skrotar också kanadensarna riktiga täcken under sommaren & sover bara under ett lakan. De sista mornarna har jag därför vaknat likpinnnestel av köld & igår förklarade jag att vi var tvugna att åka till Walmart & köpa en filt. Paul fick direkt något värmepanikrelaterat i blicken & föreslog att vi kanske kunde testa en natt till utan filt... plus att det ju var så mysigt om det var lite kallt i rummet på morgonen, för då kan vi gosa ihop oss. Lät mig dumt nog övertalas, mest kanske för att jag tycker så illa om Walmarts, men det ångrade jag bittert i morse. Vaknade av sämsta kombinationen ever - så morgonkissnödig att jag höll på att dö & underkyld som ett block torsk. Så när Paul bara "Men är det inte lite mys i alla fall?" föll det episkt platt. Speciellt som torskblocket precis huttrat sig ut i köket & upptäckt att det var 16 grader inomhus. Ursäkta, vill jag ha det så misserabelt så skulle vi ha köpt hus i Nunavut! Jag bara "Nej, inte det minsta mys - vill du att jag & Baby C ska FRYSA ihjäl?! För i annat fall är det ta mig fan duntäcke från & med nu!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0