5 månader!

Idag går jag in i månad fem & det känns så himla härligt, mindre kvar än vad jag gått igenom så här långt! Trodde väl inte direkt att jag skulle bli en sån där myspysgravid person, som tyckte att det var helt fantastiskt att vara gravid, men så här långt tycker jag att själva graviditeten suger mer än vad jag räknat med. Sure, en riktig säng gjorde det hela bättre - men alla andra trista saker som kommer med paketet? Ständigt trött, inte kunna äta eller dricka sånt som hör sommaren till (snyft på tuna tartar & iskallt vitt vin) & värst av allt - jag har blivit "en sån kiss person". Ni vet, en sån där person som bara hinner spänna fast sig i sin flygplansstol vid fönstret innan den börjar vrida på sig för att kolibriurinblåsan är full igen. En sån där person som sedan springer skytteltrafik mellan toaletten & flygplansstolen resten av resan över Atlanten & stör mig, mina knän & min kamelblåsa i vårt lunk av sudoku, vin, film, vin & korsord. En sån person som jag blir knäpp på. Happ - nu är jag den personen... men som sagt, bara fyra månader kvar & sen kan jag återgå till ett normalt liv utan ständiga toalettbesök! Ska typ fira med en magnumflaska av något & en roadtrip på ensliga skogsvägar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0