Dagens drama...

Tanken var att jag skulle åka hem till Megha för en fika vid två-snåret idag, men så blev vädret helt plötsligt katastrof & jag kände mig så där sugen på att ge mig ut i ösregn & åska. Så jag småskyllde på att jag inte ville lämna katterna själva när det åskade & stannade hemma med lite smådåligt samvete, aldrig kul att ställa in med kort varsel. MEN. Himla tur att jag gjorde det, för helt plötsligt började det forsa in vatten i källaren! På baksidan av källarlägenheten finns nämligen en brant trapp - helgjuten i betong & med betongväggar runt omkring. Längst nere finns ett avlopp så att allt regnvatten ska rinna undan, bara det då att en massa löv täppt till det... Vatten hela vardagsrummet & inte kunde jag öppna dörren heller, då hade världens syndaflod forsat in. Så jag sprang som en tok ut i vår hall, som ligger precis utanför ytterdörren, & där var det också insjö av samma anledning! Var alltså tvungen att rensa det avloppet i all hast med en kvast jag lyckats tycka åt mig, älga över det undanrinnande vattnet, kuta upp på Isoldes trapp, panikleta efter reservnyckeln in i huset, springa över förvirrade katter som sov i hallen, ut på baksidan av huset, ner för trappen & så sopa för brinnande livet. Måste ha stått minst en halvmeter vatten i hålet - vill inte ens tänka på hur lägenheten sett ut om jag varit borta under allt det här. Sen var det bara att springa ner igen & försöka moppa upp allt vatten så fort som möjligt. Efter det tröståt jag upp alla Pauls frukostblåbär... för att jag tyckte att jag var värd någon form av belöning. Snälla Översvämningsguden, det är nog nu - vi har fått vår beskärda del av vatten inomhus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0