Jo men lite därför vi skaffar barn...

Alltså, huvudorsaken till att vi skaffar barn är ju inte för att vi skall kunna klä ättelägget i små kläder med öron på. Men på topp tio av anledningar får jag nog erkänna att det kvalar in. Inbillar mig att även den fulaste av ungar blir ursöt i en liten öronförsedd overall! Himla smidigt alltså att farmor skickade en i ett paket igår, då är moderskärleken garanterad även om det skulle komma ut en liten baby orch!
Alltså... hur söt?! Dessutom, Baby C kommer att smälta in perfekt tillsammans med Mammut & Digby - hemskt smidigt eftersom jag är lite tveksam på hur entusiastiska de kommer att vara över familjens nytillskott. Nu måste jag bara fnula ut hur jag ska kunna övertala lilla barnet att gå klädd i öronförsedd overall tills hän flyttar hemifrån... Jag tänker att jag i alla fall hade varit helt på att ha på mig något sånt här åtminstone fram tills jag var 10 år eller så. Ett bra första steg med andra ord, måste bara lokalisera allt mitt garn & alla virknålar som ligger i en låda i något av våra femtioelva olika förvaringsutrymmen. 

Kommentarer
Postat av: Alex

åååh jag ÄLSKAR sånt! Så otroligt gulligt. Min mamma sa till mig när jag var gravid "men Alex du ska väl inte klä ut bebisen till ett djur varje dag...?"

Svar: Alltså det är så sött att jag bara dör. I flera år har Paul & jag hojtat till varenda gång vi sett en liten öronförsedd varelse så nu känns det lite som om vi kommer att löpa amok. Förutom på dopet, den dagen kanske vi kan skippa öron & tassar. Kanske.
Ida

2014-07-31 @ 20:09:52
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com
Postat av: Trillingnöten

Åh så himla söt!! Såna där kan man inte få för många av! hahaha! Man får passa på! Kommer så väl ihåg en bekant som köpt en sån där liknande till sitt kommande barn. Så var de in på ultraljud och fick reda på att det skulle bli två barn! Han var i chock. Det enda han kom på att säga var att "Oj, nu måste jag åka och köpa en till sån där dräkt...". Hahahaha!
Ps. Tyvärr kommer vi nog inte till Toronto i år. Vi fick plötsligt främmande här i augusti av syster som kommer över från Sverige och så är vi barnvakt till vår nephew som kommer en vecka från och med idag...Vi ska fortfarande åka nån gång, kanske nästa år istället! Och då kommer vi så klart förbi er! :)

Svar: Nej jag tänker lite så - att man får ta chansen medan barnen är nog små att de inte förstår vad man sätter på dem! :) Är ganska säker på att "djurdräktsförrådet" kommer att växa under de närmsta månaderna. Har bland annat spanat in en badjacka som ser ut som ett lamm som jag nog faktiskt inte kan leva utan... & jag kan absolut förstå att er bekant hamnade i chock, hade nog också haft svårt att tänka rationellt i en sån situation!
Då säger vi nästa sommar då, så kan vi dricka lite vin också!
Ida

2014-07-31 @ 22:05:28
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0