POFF - ny husregel!

Herregud så rädd jag blev alldeles nyss! Paul & jag köpte nya kontakter till huset idag, eller - en kontakt som vi tyckte var fin & ville testa om den passade in. Happ, det tog ju inte värst lång tid efter det att vi var tillbaka från järnaffären innan kontakten var upp-packad & Paul påbörjade installationen. Jag bara "Men du har väl slagit av strömmen" & Paul hinner säga "Hm?" innan det säger POFF & sprutar gnistor över hela rummet. Jag skriker, Mammut trillar av fönsterkarmen & stackars Digby blev så himla rädd att han gasade iväg i ett enda ritschratschmoln av päls & slirande klor över parketten. Paul hävdar fortvarande att det aldrig var någon fara, att det bara varit allvarligt om han varit en idiot som hållit i den jordade & strömförande kabeln samtidigt, medan jag egenmäktigt har beslutat att all ström måste slås av för minsta lilla framtida elektronikjobb. Eller som jag sa till Paul "Just so you know honey, the breakers are off from now on - unless you want to stress me into going into labour".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0