Säng!

Har tänkt att vi får sova på vår fattiga lilla madrass på golvet tills dess att åtminstone hälften av de större renoveringsprojekten är avklarade - så som färdigslipat golv i sovrummet & ommålade väggar. Fast så vaknade jag någon gång mitt i natten & Paul, som vanligtvis är väldigt duktig på att hålla sig på sin halva, sov som om han var ensam på madrassen. Dessutom drömde han så benen sprattlade, vilket innebar att Mumin & Digby flyttat över till min tredjedel - där de tog upp hälften av utrymmet. Ni vet en sån där liten bakbänk i trä som går att dra ut från diskbänken i köket? Ungefär så stort utrymme var det kvar för mig & Baby C. Inte ens fosterställning fungerande, för mig i alla fall, knäna dunkade helt enkelt i parketten eftersom det var totalslut på madrass. Jag fick fnatt. Katterna åkte i var sin korg med smutstvätt (de tycker om att sova där, så det var inte fullt så mycket straff som det låter som) & Paul buffades över på sin sida. När han väl var kontaktbar nu på morgonen informerade jag honom om att ALLA dagens planer var inställda & ersatta med en tur upp till stugan för att hämta vår Queen-size säng. So, det är vad vi har gjort idag - bilat fram & tillbaka & slitit runt med jättemadrass & sängstolpar men nu har vi ÄNTLIGEN en riktig säng. Jag är så där glad att jag nästan känner för att lipa lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0