Tada - vita fogar!

Fogarna mellan kakelplattorna i köket har känts hemskt deppiga... lite som en storrökare fått sätta färgen:
Smutsgult gör ingen glad... så jag var tvungen att hitta en lösning fram till vi renoverar köket lite mer ingående (typ om något år). Efter att ha lallat runt bland kakelhyllorna på Home Depot, den lokala jättestora byggaffären, kom vi hem med en burk fogrengöring samt färg. Rengöringen klarade jag av igår, helt enkelt för att jag inte orkade vänta på att Paul kunde göra det till helgen - men det gick bra, inga jobbiga ångor eller andnöd den här gången. Idag var det dags för färgen - som appliceras med en tandborste, jag tog Pauls*.
Tada! Rätt stor skillnad måste jag säga & mycket fräschare! Dessvärre kunde jag inte göra fogarna på plattorna som ligger ovanpå diskbänken... de är nämligen spruckna & i så pass dåligt skick att vi tagit beslutet att skrapa ur dem & ersätta dem med nytt fogmaterial. Först blev jag lite trött när vi precis kommit till den slutsatsen, men nu tycker jag att det ska bli roligt att lära mig något nytt. Har nämligen aldrig pysslat med fogmassa tidigare - så jag tänker att det är ett bra första steg mot att lära mig kakla på riktigt någon dag!
 
*Nej jag skojar bara farmor... vi köpte en ny för ändamålet

Kommentarer
Postat av: Camilla

Att så lite kan göra så stor skillnad! :)

Svar: Typ en kvarts jobb att få på all färg, så det kändes som ett väldigt "värt" fix!
Ida

2014-07-31 @ 22:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0