Tvinga köket frammåt!

Idag kände jag bara att jag inte orkade skrapa mer på golven på övervåningen, Paul får helt enkelt slita ont med slipmaskinen i helgen istället. Fnulade lite hit & dit på vad jag skulle hitta på & bestämde mig sen för att jag måste få köket att röra lite på sig. Det har stått helt stilla sen Canada Day & jag vill ha ett kök som är roligt att jobba i åtminstone innan min födelsedag. Sagt & gjort - så här såg det ut när jag började:
Började med att skruva av & tvätta rent köksluckorna på nederdelen & sen skrubbade jag rent alla trädetaljerna på själva bänken. Förrutom listen längst uppe  - den hade jag velat bända av & byta ut men det känns som ett sånt projekt som kanske ska diskuteras med Paul innan jag skrider till verket. Steg nummer två, måla ett första lager vitt över det träfärgade:
Här satsade vi på en vitfärg med inbyggd primer - bra en sån här dag då jag bara "resultat nu!". Sen målade jag köksluckorna som jag tagit ut i trädgården & eftersom jag var lite för generös när jag hällde färgen fick överskåpen en första strykning de med. Så, nu ser det ut så här:
Skåpluckorna kommer alltså att bli svagt blåtonade. Det är på inga vägar klart än... men jag är ändå rätt nöjd med dagens insats. I morgon hoppas jag få luckorna målade ännu ett varv & så vill jag ta ner luckorna på överskåpen så att jag kan måla det träet med. Är ingen vän av den här typen av skrällig träfärg så jag längtar smått ihjäl mig efter att få det hela någorlunda täckt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0