Stövlar & medi kris...

Säljer svenska affärer också slut på alla barngummistövlar i april/maj & sen är det dött lopp? Igår var det ju Pauls födelsedag & jag hade lovat honom ett par gummistövlar i födelsedagspresent, det blev liksom smärtsamt uppenbart att han inte var innehavare av ett par när vi dealade med allt avloppsvatten. Anyway, gummistövlar är inte något jag bara går & chansköper till en vuxen man så jag tänkte att jag skulle köpa ett par söta små barnstövlar till vår lilla unge & sen stoppa ner pengarna till ett vuxet par i ett skaft. Kändes som en väldigt bra idé, jag hade till & med visat så mycket framförhållning att jag googlat vilken storlek en 1.5-2 åring kan tänkas ha här i nordamerika, bara det då att jag inte kunde hitta ett enda par. Alla affärer bara "Nej, vi sålde slut i april/maj". Men alltså... det regnar rätt regelbundet under sommaren här & ändå ska det inte gå att impulsköpa barngummistövlar? Har alla föräldrar ett två veckors fönster där på våren, i annat fall blir det inomhuslek för ättelägget hela sommaren? Blev så trött... fick i alla fall ihop en liten panikpresent &  vi kunde fira in Paul födelsedag med trevlig middag. Som var trevlig ända fram tills i morse då jag upptäckte att jag glömt min medicin där... nu sitter jag här med ångest delux i magen & vill typ inte ALLS åka ut till Guelph & fixa det sista med husköpet... vill bara åka till restaurangen & hänga på låset. Håll tummarna för att de inte städade ut det igår utan satte undan min lilla pillerburk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0