Jag vet att det är dåligt...

Vi har en stenhård regel här i huset, INGA KATTER PÅ BORDET. Fast, det är OK med framtassarna har vi kommit fram till. Mycket för att Digby vill sitta med vid bordet varje gång vi äter middag. Av någon anledningen är det jätteviktigt för liten att vara med, så han sitter ofta på sin stol & väntar på att jag ska bli klar med maten i köket så att middagen kan starta. Det är så där sött att jag bara dör. Kanske för att jag är helt oimmun mot söta katter, men tack & lov delar Paul min syn på det hela - att det här är söthet som måste förvaltas. Så framtassar på bordet får godkänt. Sen anser jag att katter inte ska matas vid bordet, medan Paul ofta glömmer bort den biten... & jaja, jag ser kanske lite mellan fingrarna.
För jag vill ju att han ska sitta med vid middagsbordet resten av sitt lilla liv - inte tröttna en dag & bara "men jag sover nog i soffan istället".
Hitintills går det rätt lovande - för ett litet tag sedan hade vi gäster & Digbys stol var (GASP!) upptagen. Då stod liten på golvet nedanför & skällde ut gästen, det var ju hans stol god damn it!

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Men vad sött! Så klart man inte kan säga emot det där lilla charmtrollet! :) Just att han gör det varje dag dessutom och är väl medveten om rutiner. Fantastiskt vad djur snappar upp. Så mycket mer än man tror!

Svar: Nej det går inte att säga nej till honom, så vi ser mellan fingrarna när det kommer till framtassarna. Sen är han jätteduktig med baktassarna, han vet att de måste vara på stolen & det håller han själv väldigt hårt på. Det enda som är lite jobbigt är om vi någon gång har lite bråttom & måste äta middag snabbt. Då får Digby inte den tiden han vill & så sitter han kvar på sin stol & ser lite bortkommen ut medan vi springer runt & dukar av!
Ida

2014-03-23 @ 15:35:01
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0