Pincushion

Vaknade med ett PLING i morse & bara "men jag har ju ingen nåldyna!". Vet inte riktigt varför det var den första tanken som slog mig i morgondimman, men kanske att jag drömt om igelkottar eller sjöborrar... I vilket fall, direkt efter frukost satte "projekt nåldyna" igång & här är det färdiga resultatet!
Lite söt nåldynekuriosa... när jag var hemma hos farmor i julas insåg jag att hon fortfarande använder den rätt taffligt konstruerade nåldyna som jag tillverkade någon gång på 80-talet. Ni vet... när jag var så där liten att presenter var tvugna att vara hemmagjorda eftersom jag var för liten för att gå ner på stan/byn & köpa något själv!

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Den blev väldigt fin! Vad lustigt att man plötsligt kommer på sånt där! :) Och bara måste fixa nu!
Och vad sött av din farmor att hon fortfarande har kvar den som du gjorde för så länge sen. Hon vill säkert inte ens ha en ny!

Svar: Tack! Lite stor kanske, men jag hade en blomruta liggandes & behövde bara virka till kanterna & då fick det bli en magnumdyna!
& söta farmor har andra nåldynor, fina, men helt oanvända. :)
Ida

2014-03-19 @ 01:01:36
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0