Stolt!

Alltså, jag vet att det är en kvadrat i olikfärgat garn - men jag är ändå så himla stolt över att jag fick ihop min lilla gullviveruta!
Helt klart den mest avancerade mormorsruta jag någonsin gett mig på. Konstig start med en form av löpögla istället för min vanliga länkögla & en massa stygn jag aldrig försökt mig på tidigare. Svor återhållet ett par gånger över beskrivningen tills jag tillslut fick till det rätt, men nu när den är klar så känns den värd all tid jag lagt ner. Så himla vårig & söt - blir alldeles glad av att se på den!

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Otroligt fin! JAg brukade också göra sånt tidigare, men sen har annat kommit och tagit över. Ibland får jag sån lust att bara sätta igång och virka och sticka och sy. Undrar om jag kommer ihåg? Å andra sidan finns det säkert massa youtubefilmer som underlättare idag :) Så kul att se dina pyssel!

Svar: Men virka är ju så lätt - klart att du kan sätta igång igen! Jag lärde mig helt själv via google/youtube, så kan du grunderna kommer det ta nolltid för dig att vara helt tillbaka på banan. Finns så mycket fint man kan göra & så himla roligt att ge bort som present. Inser ju att du har rätt mycket med dina små, men det kanske kan vara en skön hobby att ha för att varva ner på kvällen? Sen är det ju perfekt med små kottar, check på att alltid kunna sätta igång söta & snabba projekt!
Ida

2014-03-10 @ 01:46:02
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Trillingnöten

Det är så sant! Tänk att du lärde dig helt själv! Fantastiskt! Jag fick i alla fall stöd av en gammelmoster :) Virkade och stickade när jag var 11 år och uppåt. Jättekul var det! Ja, kanske att jag ska göra det! Nåt man kan göra när man tittar på serier på TV också :) Slappna av lite...TAck för uppmuntran! Jag ska fundera på det. Och ta hem lite garn och verktyg i fall att. Har man hemma så är sannolikheten att man startar större!

Svar: Jag hade en väldigt lång resa till västkusten + en massa ensamma timmar i en liten stuga utanför Seattle på mig. Lite lättare kanske att lära sig när man inte har så mycket annat som distraherar en. :) & ja, absolut - jättebra att göra när man tittar på TV & BÄSTA tidsfördrivet i bilen. Man får något gjort samtidigt som jag tycker att man hänger med rätt bra i vad som händer runtomkring. Hejar på dig i fall att du bestämmer dig för att starta upp!
Ida

2014-03-10 @ 03:00:43
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Jo

Jättefin!

Svar: Tack! Så himla nöjd över att jag fick till den. Nu är det bara att virka typ 30 rutor till...
Ida

2014-03-10 @ 07:10:40
Postat av: Alex

vackert! Har inte ens lyckats lära mig att göra en vanlig grytlapp än :P Men drömmer fortfarande om att kunna sticka och virka, någon gång i framtiden så...

Svar: Sticka har jag inte lärt mig heller & då har jag ändå haft två stickproffs till tanter som försökt lära mig - så mitt tips är att satsa på virkningen. Himla lätt, snabbt & roligt!
Ida

2014-03-10 @ 09:16:37
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0