Alltså... jag blir liiite rörd!

För många herrans år sen var jag ihop med en kille som var kustjägare & hjälp vad jag matades med historier om dessa tappra män. Ni vet, den typen av män som skulle försvara Sveriges gränser, övergivna kattungar & kvinnor i nöd & allt utan att anstränga sig så där värst alldeles. De var tuffa, hårda & utformade enligt en precis regim för att vara Sveriges muskelmässiga elit. Ändå... när jag tänker på mitt ex & hans vänner så är väl ordet "sympatisk" kanske inte det ord som kommer först till mind. MEN. Hade någon visat mig en kustjägarfilm med den här typen av oförfalskad Disneyglädje hade jag nog gjort en hundraprocentig kovändning i mina åsikter. För kan ett 90 kilo tungt muskelpaket med oändliga timmar skjutvana visa så här mycket glädje över en tecknad film, ja då måste det finnas en hel uppsjö av sympati någonstans innanför alla bröstmuskler!

Kommentarer
Postat av: Jo

Hahaha, påminner mig om min kollegas fyraåring som har fått hänga på kontoret till och från i några veckor. Hon tittar på Frozen minst en gång per dag, men inte ens hon är fullt så entusiastisk =)

Svar: Hahaha! Frozen MINST en gång per dag?! Du måste kunna alla låtar utantill vid det här laget! :)
Ida

2014-05-03 @ 10:24:47
Postat av: Jo

Hon har haft hörlurar så vi har bara fått höra lite av henne. Och det är just den här låten hon sjunger med i.

Svar: Det är ju väldigt sött att hon orkar se samma film om & om igen. Minns när jag själv var liten & fick hyra film, då blev det alltid "Smurfarna & trollflöjten". Så jag antar att små barn har någotslags filter mot att bli trötta på tecknad film. :)
Ida

2014-05-04 @ 11:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0