Denna våren...

Jag känner lite efter att efter den här vintern så borde någonslags gudomlig rättvisa ha stigit in & BALANSERAT det hela lite - alltså, fin vår som plåster på såren. Men icke. Ute är det lika grådassigt trist som det var i februari, våren har liksom inte kommit någonstans! Vart är alla blommande påskliljor & tulpaner - känner jag för att skrika till vem det nu än är som inte kommer att lyssna. I mean, vi har krokusar... that is it. Vilket inte är så mycket att hänga i julgranen, krokusar har vi ju till & med i norrland under påsken. Så ni kan förstå min upphetsning idag när Paul kom inälgandes med kameran & bara "Jag fotade äppelblom!"...
Jag är kanske lite för blödig av mig, men jag har inte haft hjärta att informera honom om att det här inte riktigt kvalificerar som "blom". Knoppar, absolut, men inte blom. Fast att säga det till honom hade varit som att sno min majblomma från min krage eller spola ner Hedvig i toaletten inför klotrunda Digby-ögon & en sån elakhetsnivå vill jag aldrig uppnå. Så vi har tjoat lite glatt ihop över att våren är här, fastän det bara är en av oss som tror att så är fallet.

Kommentarer
Postat av: Jo

Haha! Men knoppar är ju vårtecken helt klart, så den är på väg. Sakta men säkert =)

Svar: Ja jo de är de ju - så det kommer väl så småningom. Kanske till & med blom någon gång i juli eller så!
Ida

2014-05-05 @ 13:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0