No golden ticket...

VI har berättat för båda grannar kring oss att vi ska ha en baby & att vi ska flytta pga allt som händer i & med huset. Båda gångerna har vi fått exakt samma reaktion - Men... neeej, har ni berättat för era hyresvärdar att ni ska ha en baby, för i så fall ändrar de sig säkert!
 
Um... jag hoppas ju att folk ska resa på sig i tunnelbanan längre fram i graviditeten, för det anser jag hör till god ton. Samma som att jag tycker att det ska lättas på ändan för äldre som också behöver sitta. Men jag har liksom aldrig gått runt & förväntat mig så himla mycker mer än så - att vara gravid är ju inte ett fripass till ett liv i gräddfilen. Så den här obotliga tron på att våra hyresvärdar helt vips skulle ha ändrat sig gällande huset bara pga att vi ska bli föräldrad... nej det fanns aldrig ens på kartan. Folk har väl varit precis lika vidriga mot gravida kvinnor som andra medborgare i alla tider - no exceptions från bibelns dagar ända fram till nutid. Alltså, missförstå mig rätt - det är väl jättetrevligt om någon helt plötsligt förbarmat sig över en & gjort något fint bara för att det är baby på G. Men det är inget som jag tänker sitta & vänta på - inte när det står ett par gummistövlar & väntar & källaren är som den är. Då är det bara att hugga i & tänka att det hade kunnat vara värre. Jag hade kunnat stå på något risfällt dagarna i ända. Det hade varit sjukt hemskt, alldeles för varmt & så himla själsdödande - att tvingas spendera hela sitt liv med att producera den tristaste form av kolhydrater som finns... Hurv! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0