Nu flyttar vi!

Som ni vet vid det här laget så är källaren & vattensituationen i huset katastrof, så idag knatade Paul över till våra hyresvärdar & informerade dem om den något prekära situationen. Det är ju nämligen liiite jobbigt att inte kunna använda vatten fritt - typ kul att kunna spola & diska & så. Um... de tänker inte fixa problemet innan vi flyttar ut. Är så glad att jag inte var med under den diskussionen, för mitt huvud hade exploderat av ilska & det hade nog tagit Paul rätt hårt. I vilket fall, att säga att vi båda blev fly förbannade är väl inte någon direkt underdrift. Så nu flyttar vi ut (med noll varsel). Vi har troligtvis ett temporärt boende som vi kan dra till redan om en vecka, så nu gäller det bara att packa hela bohaget & skeppa ut det någonstans. Paul lär väl få ta ett par semesterdagar - men det är det ta mig fan värt. Jag är klar med det här stället.
 
Kommer att uppdatera bloggen under hela den här processen - för att packa ihop ett helt hem på 6-7 dagar känns som en bedrift som jag vill ha bevarad så att jag kan gå tillbaka & titta på det hela när jag är gammal & grå & bara "men tänk vad vi kunde!". Ni kan väl hålla ett par tummar & tår för att alla pusselbitar faller på plats & vi får ihop det hela!

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Ja, alltså, vilka jäkla puckon! Så där får man ju inte göra, bara strunta i att fixa innan ni flyttat ut! Idioter! Lycka till nu med packandet, you can do it. Så himla glad att ni iaf har nånstans att ta vägen!! Kram på er!

Svar: Kunde inte ha sagt det bättre själv! Det är förstås inte alls OK att de gör på det här sättet, men vi orkar liksom inte bråka - bättre att bara flytta ut så fort det bara går. På så sätt behöver vi i alla fall inte betala mer hyra till dem & du kan lita på att vi tänker skita i att flyttstäda!
KRAM!
Ida

2014-05-26 @ 02:44:33
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Sandra T

Grr vad itererande. Hoppas att packningen går smidigt och att allt löser sig! Kram

Svar: Japp, men det är liksom bara att göra det bästa av saken & en sak som i alla fall är jättebra är att det finns noll & ingen tid att sitta på ändan & tycka synd om sig själv! Sen hade det i & för sig varit smidigare om jag inte varit gravid nu. Huvudet här väl inte fattat riktigt att jag inte kan slita lika tunga non-stop pass som tidigare, medan kroppen bara "Eh, paus?". Kram!
Ida

2014-05-26 @ 07:21:40
Postat av: Anonym

Men suck vad de är jobbiga! Jag håller tummar och tår och korsar fingrar och armar för säkerhets skull.

Svar: Tack Jo! Det är i alla fall så himla skönt att vi har någonstans att flytta - underbara Isolde! Förhoppningsvis får vi sen tag på ett annat boende rätt snabbt, en källarlägenhet är ju så där kul, men bara att ha ett fungerande avlopp igen... Himmelriket! KRAM!
Ida

2014-05-26 @ 19:51:00
Postat av: Jo

Det var jag som skrev det =)

2014-05-26 @ 19:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0