Tillbaka på ruta 1!

Nu är det nästan 2 veckor sedan jag fick min medicin & även om jag fortfarande har dåliga dagar så är det som om jag fått ett helt nytt liv. Att inte vara illamående 24/7 gör så otroligt mycket! Tappade ju vikt där i början, men under mina två friska veckor har jag långsamt knaprat ikapp det jag tappade & idag (så här 13 veckor in) har jag lyckats ta mig tillbaka till den vikt jag hade innan jag blev gravid! Kanske rätt mycket i & för sig för att jag svullade igår (fläskgyros till lunch...) men jag känner mig rätt lättad nu - som om jag kan koppla av igen! En sak jag gjorde igår som inte kommer att bli en vana men som jag påtar in i kategorin "Ingen kan säga att jag inte har försökt!" - jag lät Megha övertala mig till ett besök på Yoghurtys... För någon som inte har ätit glass sedan 2002 var det här en surealistisk erfarenhet & även om det är fryst yoghurt så hade jag ljugit om jag påstått att panikklockorna inte klämtade i huvudet. Typ "MEN DET HÄR ÄTER INTE DUUU!". Landade ute på gatan med den här bägaren (de små runda sakerna är mangojuicefyllda kulor, så goda) & kände väl lite att jag totalt kapitulerat inför den alien som tagit över min kropp...
Å andra sidan, som Megha påpekade, det hade kunnat varit värre. Jag hade kunnat gå ut med hennes yoghurty... & inte ens varit gravid (dvs, totalt utan ursäkt).
Om ni undrar var Meghas yoghurt är... ja, de undrar jag också - det vitgula till vänster är nämligen marshmallow. Men som Megha sa "Jag är inte nöjd förrän jag har så mycket chokladsås på att det gör ont i handen av att krama flaskan!". Hennes uberglada, totalt avslappnade, inställning till sin chokladbomb fick mig faktiskt att slappna av så pass mycket att jag kunde njuta av min jordgubbs & vaniljskapelse. Så himla gott, ovant &... ja men för mig, lyxigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0