Check på en till julklapp!

Visade för ett tag sen den lilla mössa jag virkat åt Pauls systerdotter - men igår fick jag äntligen ändan ur vagnen & sydde ett foder till den. Ytterligare en färdig julklapp! Känns som om fodret genast gjorde att mössan blev hemskt mycket mer användbar, speciellt som de kommer att tillbringa delar av vintern i Montreal = köldhål. Att de sen ska hänga nere i Uruguay från november till början på februari kan vi ju ignorera... för det är ju inte alls så att jag också hade velat fly till värmen i en månad eller tre. Anyway, färdigfodrad babymössa!
Dagens pysselplan involverar att lägga upp farmors gamla morgonrock så att hobbit-Ida inte snubblar på fållen (farmor är typ 15 cm längre än jag). Under tiden roar sig Paul med att lägga golv i badrummet på nedervåningen & medan jag är enormt glad för att vi äntligen tagit oss så långt i renoveringen FASAR jag för natten. Bruket mellan plattorna måste nämligen härda i 24 timmar innan vi kan gå på det igen, vilket innebär en hel natt utan badrum inom snubbeldistans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0