Sånt som inte längre ryms...

Det känns lite som om jag numera är så full av baby att det ryms väldigt lite annat i mig. Tarmarna är på fattigt undantag & magsäcken har får stryka på foten den med. Dessutom verkar alla mentala filter blekna bort ju mer gravid jag blir. Efter slempropps-inlägget är det väl rätt tydligt att "dela med sig" filtret inte riktigt längre sitter där det ska, men det samma gäller för "saker som Ida tänker men nödvändigtvis inte säger". Ni vet, saker kan ploppa upp i huvudet på en, men så finns det ett litet filter där som gör att sagda tanke aldrig tar sig ut över läpparna eller om de gör det så gör de i alla fall inte det på stört. Det känner jag att jag börjar tappa lite nu. Igår hände just detta när vi var på Starbucks (vi går till samma varje lördag & söndag):
 
Baristan - I see you guys more than my own friends!
Moi - Well, it's sort of the only perk I have left in life...
Baristan - Ah... Anyway, here's a classic chai for "Ajda"!
Paul - It's "Ida" with an E-sound - she's Swedish you see.
Baristan - OK, I'll try to remember that, but I don't think I'll manage.
Moi - Perhaps that's why you see us more than your friends...
Paul - Iiiiiida, be nice!!!
 
Ingen jättehemsk sak att säga kanske, men vanligtvis hade jag hållt mig tills vi var ute på parkeringen & sen sagt det till Paul. Det är lite som om jag tänker mig att det blir för vissa gamla, så där på livets höst verkar de känna att de inte längre behöver bryr sig om vad de säger. Lite av en "skit samma" mentaliteten som även verkar ha infunnit sig här - även om jag ju hoppas att det är 100% gravidrelaterat & inte för att jag befinner mig i kategorin "livets höst människor"... Anyway, en annan sak som inte heller ryms speciellt väl i kroppen nu för tiden är sömn. Klockan 03.30 är ett magiskt klockslag för mig varje natt. Då vaknar jag nämligen & behöver kissa & sen är det hugget som stucket om jag kommer somna om eller vara vaken & få en kass dag efteråt. Check på jackpot idag/inatt alltså... klockren timing eftersom jag dessutom har en massa saker som jag behöver göra. Happ, men det är väl bara att hälla i sig dagens första kopp med hallonbladste & göra det bästa av situationen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0