Apple, blueberry, coconut pie...

Det område som vi väl föll lite på inför allt "Sandra-preppande" var köket. För vi fick aldrig ut den lilla temporära kyl som vi haft där under tiden vi haft det riktiga kylskåpet på övervåningen. Så nu är hela köket liksom alldeles proppfullt av kylar & vårt lilla frukostbord. Väääldigt lite plats att navigera på, men så var det det här med fredagsbakandet... Det är ju något jag verkligen gillar, så jag manövrerade in kaggen på något vänster & tåtade ihop en smulpaj.
Tanken var väl att det bara skulle bli en äppelpaj, men så var jag lite kort på äpplen så jag knölade ner ungefär 200 gram blåbär också för att fylla ut det hela. Sen blev det självklart lönnsirap istället för socker, bor vi i Kanada så går det ju inte att välja något annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0