Baby Cold Steel is doing just fine!

Känner mig ungefär som tidernas tråkigaste människa just nu. Har mått rätt dåligt hela veckan & kroppen har hanterat det genom att försätta mig i ett mer eller mindre konstant tillstånd av dvala. Idag vaknade jag tex vid halv tio, åt frukost & kraschade fram till halv tre då Paul (som jobbade hemma idag) kom & baxade upp mig eftersom jag ju var tvungen att få i mig något lunchaktigt. Tack & lov blev det lite bättre efter det & jag klarade av att i alla fall sitta uppe i soffan & tillslut även ta mig till hemförlossningsträffen. Som jag satt igenom utan alltför stora koncentrationssvårigheter, så jag väljer att se på det som en liten vändning åt rätt håll. För ska det fortsätta så här ända tills Baby C dyker upp kommer ju livet att bli fruktansvärt trist här i huset. Lite som om Paul helt plötsligt börjat dela boende med en långvårdspatient... På den mer positiva fronten - pratade med Elisabeth efter informationsmötet & fick reda på att allt sett prima ut på ultraljudet. Vi visste ju redan att Baby C (som numera går under smeknamnet Cold Steel eller "vår lilla Zoolander") låg åt rätt håll men det var skönt att höra att alla andra tester också såg bra ut.
Bravo, mammas lilla duck face (ingen tvekan om att liten fått läpparna från mig, nu gäller det bara att hålla tummarna för att det samma gäller näsan)!

Kommentarer
Postat av: Jo

Wow! Så fin =)

Svar: Kan mycket väl vara den plutmunnigaste lilla baby som någonsin kommer födas till denna jord, men åh vad det ska bli spännande att se hur hän ser ut "in real life"! :)
Ida

2014-10-23 @ 18:04:58
Postat av: Natalie

Kram på dig!

Svar: Åh tack! Har varit en jobbig vecka så här långt, kroppen vill liksom inte, men jag hoppas att det bara är något tillfälligt. Hur går det för dig, har du börjat dricka hallonbladsteet än? Jag tänkte vänta tills på fredag/lördag då jag klockar in på vecka 35.
Ida

2014-10-23 @ 20:43:23
URL: http://natta-myown.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0