Guest prep again...

Herregud vad vi slitit de senaste dagarna, igår natt jobbade vi till närmare två på natten. Orsaken till all denna aktivitet är Sandra - hon är nämligen på snabbvisit från Alberta & kommer att bo här över helgen. Det vill säga, en ypperlig chans att se till så att stället får sig en uppryckning! Nu hann vi ju inte med allt som stod på vår lista, men det är bättre att satsa högt än att lägga sig lite i underkant tänker jag. Lite press är BRA i renoveringssammanhang, blir väldigt lite sitta på rumpan då. Vardagsrummet/matsalen är ju det rum som allra oftast får sig en temporär uppryckning, bara för att återgå till byggzoon så fort våra besökare backat ut från uppfarten. Nu har vi dock kommit så pass lång på vägen att vi faktiskt har våra riktiga möbler från förra huset, känns närmast overkligt!
Visst, vi fick inte med alla soffkuddar från förrådet igår & det står lite udda saker här & där, men nu börjar jag känna hopp om att jag inte ska behöva skämma ögonen ur mig i vecka 36 när barnmorskorna kommer på besök! I fall att någon undrar varför väggarna är så flammiga, det är för att de är preparerade för tapetpåsättning. Vilket faktiskt var en delorsak till att vi stannade uppe så länge igårnatt - vi kunde nämligen inte hålla fingrarna i styr & satte upp ett par våder bara för att få lite känsla för hur det kommer att bli.
Gillar hur golvlisterna & dörrkarmen nu faktiskt "kommer ut från väggen", istället för att bara smälta in i det vita. Är väldigt spänd på hur slutresultatet kommer att bli, har aldrig heltapetserat ett rum tidigare utan bara kört på fondväggar men jag hoppas att det ska bli precis så mysigt som jag tänker att det ska bli!

Kommentarer
Postat av: Jo

Jag är säker på att det kommer bli jättefint! Ser redan bra ut =)

Svar: Tack! Sen är det väl lite så också att det bara kan bli bättre än vad det var tidigare, så även om det inte känns 100% rätt när allt är uppe så är det ändå oändligt mycket bättre!
Ida

2014-10-04 @ 10:00:39
Postat av: Matilda

Superfint! :)

Svar: Tack! Nu kliar det i fingrarna för att få sätta upp resten av tapeten! Sandra ska ut & springa senare idag, så jag ska se om jag kan övertala Paul att vi har tid att sätta upp ett par våder till. :)
Ida

2014-10-04 @ 10:13:22
URL: http://matildalovisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0