Nesting...

Idag får vi nog säga att vi "boat". Vi har köpt en liten sovpåse åt babyn, Paul har rensat i källaren & fixat ute i trädgården & så tvättade vi alla ljusa babykläder/filtar vi har.
Dessutom lagade jag cirkus 5 liter köttsoppa samt en gigantisk form med potatisgratäng - allt för projekt "fylla frysen". Hemskt tillfredsställande på ett helt matgirigt sätt, ju mer mat som vi påtar ner i frysen desto mer redo/mindre panik. Fast alltså... hjälp så underbart det hade varit att få avsluta allt det här arbetet med ett glas rödvin över soppskålarna. Det där lördagsfestandet som var mer regel än undantag i Lund känns det som om jag lagt bakom mig för himla länge sen, men det hade varit så HÄRLIGT att få korka upp en flaska välförtjänt vin. För vatten blir liksom banne mig inte fest hur snitsigt jag än skär citronskivorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0