Pyjamas & Thanksgiving...

Boandet har fortsatt även idag - det gäller att passa på när Paul inte är på jobbet & vi kan åka runt med checklistornas checklista & bocka av "måsten". Så nu farmor kan jag meddela att du kan andas ut, jag äger numera en pyjamas! Den är dessutom redan tvättat & nedpackad i sjukhusväskan tillsammans med ett par varma, uberluddiga, sockor. Känner mig så tidigt ute här att tanken nästan svindlar, men för en gångs skull vill jag INTE springa runt i sista sekunden (svettig, småsvärandes & läckandes fostervatten) för att raffsa ihop någon kollektion av förhoppningsvis funktionella prylar. 
 
Sen har vi handlat mat på ett nästan obscent sätt, tror aldrig vi köpt på oss så mycket mat förrutom när det varit jul eller vankats fest, men allt för projekt "fylla frysen". Har redan omvandlat ett lass fänkål, lax & saffran till en himla massa bouillabaisse. Fick ihop nästan 3 liter till frysen & så var sin middagsskål, så galet gott! Jag gav mig dessutom hän något alldeles & åt bröd med smör & ost till. Sen däckade jag i matkoma, det finns liksom inte så mycket plats i systemet just nu. Vilket är lite illa med tanke på att det är Thanksgiving i morgon... Planen är att vi ska infinna oss hos Pauls föräldrar klockan 14.30 för att äta något slags mellanting av lunch & middag. Pauls mamma föreslog därför att alla skulle skippa lunchen, så att vi skulle vara extra hungriga när kalkonen landar på bordet. En plan som INTE fungerar för mig, får jag inte mat på världens Skalman-schema är nämligen kraschen total & obarmhärtig. Så det är bara att inse, det här året blir det inget Thanksgivingfrossande. Vilket suger - nu när jag har byxor med resårernas resår! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0