31 weeks...

Så ja, 31 veckor in & bara 9 kvar innan Baby C kommer - om hän nu håller tiden. Kommer väl inte direkt hålla andan för den... Igår var vi på föräldrautbildning nummer två & det hade tillkommit ett nytt par som har BF dagen efter oss, så det kändes jättekul att ha någon annan som är i fas! Klasserna är faktiskt himla trevliga & igår delade vår instruktör Nancy upp oss i två lag - mammor mot pappor & så fick vi skriva upp alla saker som är bra med att amma för mamma/barn. Vi fick fem minuter på oss & när vi var klara var männens tavla helt fullklottrad medan vår var mycket mer spartansk. Fast det visade sig att vår tavla innehöll helt olika saker, medan deras tavla (om vi hårddrar det lite) mer eller mindre var repetition av "mommy/child bonding". Nancy bara "Well dads... you missed stuff I had expected to see on your list, like economical, but the good news is that you all seem to be very sweet and loving".
 
Annars då - överlag mår jag mycket bättre rent kroppsligt & det är något jag tillskriver Malin Wollin så där på rak arm & utan att tveka. Alex & jag läste ju nämligen hennes "En mamma blir till" & efter det älgade jag iväg & köpte psylliumfrön på stört. Det låter kanske dramatiskt att säga att min livskvalité förbättrats radikalt, men jo det har den - allt som gör att jag inte får tillbringa flera dagar i veckan med att ligga i sängen & gråta för att jag har så ont i magen får faktiskt kategoriseras på det sättet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0