Dagens andra psykbryt - on a roll!

Jaha, så efter förra inlägget började Paul & jag prata om det här med traditioner. Mer specifikt då att jag inte tycker att kanadensarna är speciellt bra på dem. Paul försökte försvara sig med att det ändå inte är SÅ dåliga, medan jag kontrade med att de har en massa röda dagar då de inte gör ett enda jotta (förutom att dricka öl då...). Det här rullade vidare till att handla om julen, hur jag tycker att vi i Sverige är så mycket bättre på att få till det juligt & så Kalle Anka... Hur fint det är att julvärden vänder sig till de som är ensamma på julen & hur de genom Kalle Anka kanske ändå på något sätt känner att de är del av en större helhet. Här gav Paul med sig & erkände att det var rätt fint & att han önskade att det fanns något liknande här. Nu hade ju diskussionen kunnat få ett slut i & med att vi var ense i frågan, men Ida kände för att dra det ytterligare lite längre & så kom Findus jultallrik in i samtalet. Hur Kalle i alla fall ger mig en liten tröst i att alla ensamma för en stund kan fly sina jultallrikar. Paul hade ju aldrig hört talas om det här, så jag googlade för att illustrera & så dök den här bilden upp på skärmen... Alltså, jag tappade det helt - ni vet sån där hysterisk skrattgråt. Å andra sidan reagerade Paul på samma sätt, så jag behövde inte känna mig som den enda galna människan i huset!
 
Nejmen den här söndagen började ju riktigt, riktigt, starkt. Blir spännande att se vad hormonerna kommer att bjuda på här näst. Fast lugnar det ned sig lite & slutar här får väl slutsatsen ändå bli att saker & ting kan vara bra mycket värre än en utebliven babybricka!

Kommentarer
Postat av: Jo

Stackars Ove! Så sorgligt.

Ang att du är ledsen över något annat så vet du att jag inte är längre bort än skype.

Puss och kram!

Svar: Men eller hur - så jättesorgligt!
Det där andra... jo jag vet, men vi får se. Känns faktiskt mest jobbigt att prata om med er som är nära mig i verkliga livet, vill liksom inte oroa i onödan. Men... men, kanske nästa gång vi hörs på Skype.

Till roligare saker - Sussie & Viktor har fått en liten kille!
Ida

2014-09-28 @ 15:47:23
Postat av: Jo

Ok, men du vet var jag finns om du behöver mig.

Vad kul! Då ska jag skicka hälsning till dem =)

Svar: Tack Jo! Vi kan väl se hur det känns efter nästa barnmorskebesök (om en vecka lite drygt).
& jättekul - nu är jag bara så nyfiken på vad de kommer att kalla honom!
Ida

2014-09-28 @ 17:25:07
Postat av: Malin C

Kan inte annat än känna igen och hålla med!
Jag har tom givit upp min rätt-att-tycka i vissa stora frågor vi har nu, för jag känner själv att jag inte riktigt tänker strategiskt och analytiskt... :)

Svar: Nej men åh vad jobbigt! Jag känner mig väl rätt klar i huvudet mesta delen av tiden, men så där vid fem-sex på morgonen eller efter för lite sömn blir det lätt lite tokigt! :)
Ida

2014-09-28 @ 23:19:37
URL: http://mclapper.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0