Dagens inköp!

Idag har vi lagt beställningen på vår barnvagn, så om en 2-3 veckor blir det att plocka upp åbäket. Kan tänka mig SÅ mycket andra roliga saker att placera de här pengarna på, men Baby C måste ju transporteras i något så det var liksom bara att svälja. Speciellt som du faktisk inte får knata ut från sjukhuset med din baby innan personalen kontrollerat att du har ett bilbarnskydd som är godkänt. Lite trist att vinka adjö till ättelägget för en sån liten detalj... I vilket fall, det blev en Peg Perego Book Pop-up i cream. Eftersom vi alltid åker runt som någon form av vandrande cirkus med hela bilen överfylld av katter, palmer, madrasser & vad vi nu än kan tänkas ha pressat in kändes hela "platta ihop" konceptet hemskt passande för oss. Måste bara komma ihåg att plocka ut babyn först! Även om jag just så här i skrivandes stund känner mig lite småfrestad att glömma av det... Baby C har nämligen valt att fira hela vagnköpet genom att försöka pressa ut mina revben ur kroppen. Check på att otack är världens lön!

Kommentarer
Postat av: Jo

Eller blev liten C så exalterad att den vill komma ut i förtid =)
Verkar vara bra vagn men instruktionsvideon var ju rolig, speciellt hur han smekte de olika delarna =D

Svar: Så kan vi ju också se på det hela! Måste försöka vara lite mer positiv känner jag...
& typ alla videos som jag sett innehåller samma smeksekvenser, kanske att de tycker att tyget är något helt oemotståndligt? Vi får se när du kommer hit nästa år, värre materialjunkie än du finns ju typ inte så om du inte går igång på vagntyget VET vi att de fejkar intresset! :)
Ida

2014-09-16 @ 21:29:15
Postat av: Alex

Du jag läser ganska snabbt visade de sig, så om du kan och vill ta första två bitarna lite snabbare så får du hojta till!

Svar: Oki, då börjar jag läsa nu då - har hållit mig eftersom jag vet att jag läser snabbt & sen har jättesvårt för att inte läsa vidare. :)
Ida

2014-09-16 @ 22:19:53
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vilken vagn! :)

Att kunna sätta bilstolen i vagnschassit är underbart, för med bebis i bilstolen så blir det tungt och otympligt att bära på.
Liggdelen var smart att man kunde höja huvuddelen, vissa barn vill se lite :)

Nästan så att jag beställer en sådan vagn och jag tittade med på hela filmen...

Svar: Åh vad skönt att höra att du tycker att den verkar bra! Är ju inte något jag har direkt erfarenhet av att köpa/använda, så vi gick lite på magkänslan där när vi kollade på de olika alternativen. Stort plus för oss var att liggdelen är godkänd för att sova i som säng samt att den har medar under, så att den går att vagga.
Ida

2014-09-16 @ 22:47:32
Postat av: Jo

Hahaha! Så sant! Vi får ha det pending =)

Svar: Absolut, men jag kommer test-stryka lite när vagnen har anlänt & avlägga rapport!
Ida

2014-09-18 @ 17:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0