Det här med politikerbeteende...

Jag har följt med i den svenska valdebatten på ett hörn & har således snappat upp att Stefan Löfven hamnat i blåsväder två gånger under veckan. Först när han använde sig av ordet zigenare & sedan när han tydligen knuffade Annie Lööf. Hade jag inte bott i Toronto så pass länge som jag gjort hade jag nog dött av chock över den här typen av beteende... men saker & ting blir lite annorlunda när ens borgmästare under de senaste fyra åren har varit allas våran crackrökande Rob Ford! Då blir det mer "Psss... men en liten knuff var väl inget?! Han kunde ju ha helkroppstacklat henne!" ELLER så hade han ju kunnat göra en dålig immitation av hur någon minoritetsgrupp pratar! Som sagt, det går ju alldeles uppenbarligen bra att röka sig hög som ett hus på illegala droger & säga kvinnoförnedrande saker & ändå ha ett massivt stöd bland gemeneman - så en liten knuffeliknuff av Annie är ju som en fjärt i rymden i jämnförelse.
 
Det är FAKTISKT så att det känns trist att Rob Ford numera inte kommer att ställa upp i hösten borgmästarval. De har nämligen upptäckt en tumör i hans mage den här veckan & nu kommer hans bror Doug att ställa upp istället för honom. Doug verkar vara något mer sansad än Rob, så blir han vår nästa borgmästare gissar jag på att slapstick humorn kanska inte kommer att dugga så tätt som vad den gjort de senaste fyra åren... Jäklar alltså, jag kommer faktiskt att sakna den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0