En mamma blir till!

Som sagt, jag tycker milt sagt att det suger att vara gravid. MEN, det innebär ju inte per automatik att jag kommer att bli en dålig mamma (även om det inte på något sätt utesluter det heller, time will tell) & Lilla C är väldigt efterlängtad. Det är bara den här transportsträckan mot att bli mamma som jag inte känner mig kompatibel med. Har försökt preppa mig själv genom att läsa lite böcker om att bli förälder, men de jag fick från en bekant här har alla varit... ska vi säga väldigt kliniska i kombination med föråldrade. Jag menar, när de skriver råd till pappan som "Nu kan det vara dags att börja hjälpa till med att dammsuga & handla mat" går det ju bara att himla med ögonen & förpassa eländet till pappersinsamlingen. Så jag kände att jag behövde något mer aktuellt & gärna något med lite mer vardagsrealism - in på scen för Malin Wollin!
Jag har läst Malins krönikor & bloggar i flera år & uppskattar verkligen hennes ärlighet när det kommer till barn. Det hymlas liksom inte om att ungarna slåss & lever rövare men samtidigt så är det ingen gnällsfär - kärleken till de små ätteläggen genomsyrar allt. Sen behöver jag ju inte hålla med allt hon skriver (hon verkar till exempel inte vara en kattfantast, men det är OK - Mammut är ju som synes inte så himla intresserad av henne heller) men det är ju faktiskt bara ett plus i kanten. Bättre att vara lite oense än att sitta & suga till sig allt helt utan objektivitet! I vilket fall, Alex & jag har beslutat oss för att starta en liten online bokklubb & först ut på boklistan är alltså "En mamma blir till". Vill du vara med & läsa så hör av dig till någon av oss & du behöver inte vara utlandssvensk - allt som behövs är läsintresset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0