Muffinsarna blir fler...

Mår förövrigt helt eländigt idag. Vid fyra på natten bestämde sig Mammut nämligen för att vatten, det är godare att dricka ur mitt glas på nattduksbordet än från vattenskålen ute i köket. Vilket resulterade i att jag vaknade av att sagda glas tippade ut över mig, kuddarna & madrassen. Ordet TRÖTT räcker inte riktigt till för att förklara hur jag kände mig där & då... & värre blev det för efter min ofrivilliga dusch var det stört omöjligt att somna om. Så för andra natten i rad låg jag där & stirrade ut i mörkret (natten innan vaknade jag av akut halsont som sen tacksamt nog försvann) & idag är det "Hej levande död" som gäller. Kroppen känns som den är hundra, så jag har bestämt mig för att det här får bli en officiell pysseldag - bara fippla med små saker som är roliga & inte kräver någon form av fysisk anstängning. Hitintills har det resulterat i att min ursprungsmuffin nu har en liten kompis. 
Vet att jag borde, BORDE, knåpa ihop resten också - klara av ett projekt innan jag påbörjar ett annat - men så här i skrivandets stund vill jag bara kuta iväg till garnaffären (kuta är väl inte rätt ord, mer sakta hasa mig dit) & köpa på mig nytt garn så att jag kan virka en liten pilotmössa. Köpte nämligen världens sötaste julklappsjacka åt Pauls systerdotter Anais igår & jag hade så himla gärna velat pillra ihop en liten mössa & ett par sockor till ett litet kitt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0