Värmechock!

Så IDAG var dagen då vi skulle hämta vår bil - äntligen, som jag saknat den! Vi rullade iväg mot Newmarket & Pauls föräldrars hus & det var så där alldeles strålande väder, indiansommar faktiskt. Temperaturen kröp stadigt uppåt & när vi väl anlände där låg vi på 34 grader. Vi körde till bilmekanikern & satte oss i vår fina svarta lilla Saab som stått & bakat i solgasset & gissa vad.. ACn hade lagt av. Jag dog, eller i alla fall nästan. Det var inte de roligaste två timmarnas bilfärd hem om vi säger så. Speciellt som jag växt ut alla mina vanliga shorts & liksom inte har så mycket att välja på än att dra på gravidjeans - överhettad de luxe. Vi fick stanna både på IKEA & en mataffär på vägen tillbaka så att jag kunde svalka av mig över kyldiskar. Kändes ju lite eget att stå & flämta över köttbullar & fryst fisk, men det hjälpte att få ner temperaturen i alla fall lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0