Lättroade är vi allihopa!

Att du upplever barndomsglädjen genom dina egna barn är ju något jag hört i tid & evighet, så där länge att jag inte minns första gången jag hörde det. Men stämmer, det gör det ju! Tor har fått ett par barndomsklassiker & fastän det är väääldigt länge sen jag läste "Den lilla lilla gumman" så njuter jag av att få läsa den för honom. Utom sista biten med att katten springer till skogs & aldrig mer kommer hem igen... Där modifierar jag & säger att den är borta en dag. I vilket fall, idag dök posten upp med Olles Skidfärd & jag blev så där till mig att det nästan är lite pinsamt - längtar på riktigt till Tors lässtund efter kvällsbadet så att jag får läsa (ja jag vet att jag kan läsa den innan, men jag drar ut på det för att bygga upp förväntningarna lite extra)!
Inte för att det ens behövs något så pass spännande som en bok för att jag "ska se världen genom Tors ögon"... Nope, igår när vi var inne på toaletten för att titta på oss två i spegeln (ett av Tors största nöjen) såg jag hur han började titta stint på väggen & jag bara "OJ - titta lysknapp" & sen slog jag av & på typ 53 gånger till glada tillrop innan jag insåg att han inte alls förstod vad knappen var till för... han tittade på blommorna på tapeten. Så vi har väl någon form av intern tävling här i huset om vem som är mest lättroad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0