Staycation!

Så himla lycklig just nu, idag var Pauls sista jobbdag på en hel vecka - så semester ihop! Förut har vi ju alltid åkt iväg, men nu sitter vi ju där vi sitter pga min ansökan om permanent uppehållstillstånd. Fast för en gångs skull gör det inte så mycket, det känns i ärlighetens namn mest skönt att inte behöva stressa över flygresor, inte behöva packa smart, inte behöva dra tunga prylar kors & tvärs över Atlanten utan istället bara ha en hederlig staycation! Vi ska ha vänner över på middag, jag ska på mamma outing & så hoppas jag bjuda in en familj jag lärde känna på lekplatsen för våffel-lunch. Såna där saker som inte riktigt är lika lätt att ordna när det bara finns ett par arbetsföra händer i hushållet & en baby som INTE gillar att vara utan kramar. 
 
Sen har vi också en massa praktiska saker som vi vill ha gjort här hemma - som alltid - & en dag ska vi dra in till Toronto & jag ska på mani/pedi (& ögonbrynsplock!) med Megha & så ska vi gå på vår favorit brunchrestaurang & kanske till & med klämma in en baby-date!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0