1 år!

Tors allra första födelsedag idag - vilken milstolpe!
Fast ärligt talat, allra tidigast imorse var det inte så roligt. Fick flash backs till hur jävligt det var för ett år sen & fick lite panik. Det liknade faktiskt den existensiella ångest jag känner när jag befinner mig i ett flygplan, så jag antar att jag har en liten släng PTSD från förlossningen. Vilket ju faktiskt inte är så jättemärkligt - ja du får en baby & det är helt underbart, men i övrigt tänker jag att det är något av ett trauma för de flesta. Jag menar, lever man ett bekvämt liv i ett i-land så som Kanada eller Sverige så är ordentlig smärta relativt främmande. Visst, du slår i tån i en tröskel lite titt som tätt & tycker att det gör överjävligt ont - men det är ju ingenting i jämförelse med en förlossning. Jaja, jag flydde upp till duschen & duschade mig igenom hela vår varmvattentank & sen kändes det bättre. Skuffade undan alla besvärliga tankar & ägnade valde att ägna dagen åt trevligheter så som mer paketöppning...
& testande av nyheter så som flugor!
& så festade vi loss på favoriter så som croissanter, ägg & sötpotatispommes. Um, & så tog vi en sväng till IKEA också. Dels för att vi behövde mer hallförvaring men kanske mest för att födelsedagsbarnet i fråga är besatt av lampor - så vi tänkte att lampavdelningen fick bli hans lilla födelsedagshappening. Om IKEA levererade? Jajamensan!
Tor blev HELT till sig & dansade loss bland alla lampor... För ni vet, ser man något fint så är det klart att det börjar spritta i benen!

Kommentarer
Postat av: Alex

Grattis Tor!

Svar: Tack Alex! Kan knappt förstå att det gått ett helt år. Tänkte också på din kusin, måste vara fullt upp med tre små 1-åringar!
Ida

2015-12-07 @ 13:37:01
URL: http://www.swedeoncrete.blogtspot.com
Postat av: Målvaktsmamman

Ett stort stort grattis till Tor:) Söt som choklad!

Svar: Tack! Söt som choklad & lika bubblande härlig som champagne! :)
Ida

2015-12-07 @ 18:09:49
URL: http://malvaktsmamman.logg.se/
Postat av: Målvaktsmamman

Ååå den gång jag återvänder till Toronto ska vi äta choklad och dricka bubbel .....och hälsa på hos Esther the Wondepig!!

Svar: Esther & åsnorna! Samt vinprovning på vingård!
Ida

2015-12-08 @ 19:02:27
URL: http://malvaktsmamman.logg.se/
Postat av: Målvaktsmamman

Jag krigar för min 45 årsdag men Per tror att Torontos hockeysäsong är över i mitten på april, schaisse!

Svar: Alltså, the Leafs får ju ta & skärpa till sig!
Ida

2015-12-09 @ 17:52:14
URL: http://malvaktsmamman.logg.se/
Postat av: Alex

Det är mindre kaos än man kan tro faktiskt :) Även om det såklart inte är superlätt alla gånger... Nu i dagarna har en av dom börjat gå några steg på egen hand så snart blir det verkligen fullfart :)

Svar: Vad skönt att det går så bra för dem, riktiga superföräldrar!
& jag inbillar mig att allt kommer att bli mycket lättare så fort Tor kan gå själv. Just nu tar han sig runt med sin gåvagn, men då & då fastnar han & då blir det ett litet sammanbrott.
Ida

2015-12-10 @ 00:40:44
URL: http://www.swedeoncrete.blogtspot.com
Postat av: Alex

hehe man brukar väl säga små barn små problem, stora barn stora problem. Nu har ju inte jag något stort barn, men vissa saker är betydligt jobbigare och andra mycket lättare. Jag har ju haft ett väldigt lätt barn, men från 1,5 började jag tycka det blev lättare/roligare.

Nu har jag nu blogg igen :) Får se om de håller

Svar: Tjoho - blogg igen, vad glad jag blir!
& när jag ser min vän Sarahs 1.5 åring kan jag riktigt längta efter att vi ska vara där, hennes lilla kille är bara så underbart rolig & med på allt som händer!
Ida

2015-12-11 @ 19:29:15
URL: http://www.swedesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0