Julstress...

Jag försöker att inte stressa, men just nu känns det väldigt mycket att det är ALLDELES för litet tid kvar till jul. Vart tog december vägen?! Känner att jag inte har hunnit med något av det som brukar vara religion - knappt några julfilmer, inte ett endaste biscottibak... vi glömde till & med att ordna en adventsljusstake det här året! Mycket beror det ju på den här lille filuren, 1-åringar tar SÅ sjukt mycket tid.
& den tid som inte går åt att underhålla Tor (dvs, när han sover) - ja den ägnar vi åt renoveringsväxel nummer 5. Har inte skrivit det innan, men vi väntar viktigt besök - min mamma kommer nämligen hit någon dag efter jul & det hade varit så roligt om huset sett lite mer hus ut då & inte lika mycket renoveringsobjekt. Så vi sliter med puts, gipsväggar & målarfärg... & det känns lite just nu som om jag kommer att snyta spackel tills jag blir 82. Fick i alla fall ihop ett skrivbord idag under Tors eftermiddagslur.
& nu är planen att litet barn ska somna sött på typ fem minuter max & sen ska vi upp & försöka göra taket i Tors rum lite slätare än vad det är nu. Only problem, Tor har energi för fem & springer runt som en liten galning med sin gåvagn & skriker "HAPP-I" Ingen sömn i sikte med andra ord...
 

Kommentarer
Postat av: trillingnöten

Ja, seriöst, vad hände?!?! December sa bara poff och sen var det jul!! Tur att de är så där söta iaf de där små, annars skulle de ligga risigt till 😉
Ps. Jobbar också på paket! Vet iaf vad som ska vara i så nu ska jag bara ordna med det. Ingen panik! Spanjorerna firar jul den 6 januari 😂

Svar: Kan inte begripa att året nästan är slut! Nu blir det att lägga i en växel till idag & imorgon & sen ska jag försöka varva ner till nyår & inte stressa upp mig för mycket över det.
& ukrainska julen (som vi ska fira med vänner här) är den 9e!
Ida

2015-12-23 @ 14:01:28
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Jo

Fint! Ser ändå ut som att det tar sig sakta men säkert.
Btw, håll utkik i brevlådan för det är ett paket på väg. Säg gärna till när det kommer så att jag kan slappna av =)

Stor kram till er!

Svar: Vi jobbar på, känns skönt att det går frammåt! Var lite orolig under sommaren när allt stod stilla inomhus, men det är väl bara att inse att vi i nuläget bara kan fokusera på ett område i taget - utomhus ELLER inomhus.
& jag skickar ett meddelande så fort paketet anlänt!
Ida

2015-12-23 @ 19:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0