Julstrumpa & bock...

Är ett tag sen jag visade Tors julklappsfilt så vi tar en liten uppdatering eftersom jag fått ytterligare två rutor klara. Först en julstrumpa enligt angivet mönster (fast med ett par färgförändringar):
& sen en julbock som jag gjort efter ett mönster jag ritat själv! Så himla nöjd - dels för att jag är så glad för att få med svenska element i Tors filt, men också för att det är det allra första virkmönster jag skapat!
Den ser lite knölig ut fortfarande, men det är för att jag inte hunnit blocka den än. Det här med att släpa fram strykbrädan är något jag skjuter på så långt det bara går!

Kommentarer
Postat av: farmor

Ida!!! Vad du är duktig!!!

Kram från en handarbetande farmor

Svar: Tack farmor - du är min inspiration!
Ida

2015-12-15 @ 22:14:45
Postat av: Camilla

Filten kommer bli så fin, du är duktig!
Men visst blir man extra stolt när man har frivirkat.

Jag har två projekt, en sjal åt mormor aom ska vara klar på söndag, hoppas jag! Och sedan en disktrasa som är en sysselsättning medan jag sitter på föreläsningar. :)

Kram

Svar: Absolut, det känns lite extra för den där rutan bara för att den är "min" rakt igenom.
& jag känner så igen mig på det där, hur jag har svårare projekt & så lätta projekt som jag kan hålla på med när jag bara behöver hålla händerna sysselsatta men inte riktigt har tid att engagera hjärnan. :)
Ida

2015-12-16 @ 07:36:12
URL: http://fruek.blogg.se
Postat av: Jo

Jättefin bock!

Svar: Tack! Lätt den finaste bock jag någonsin gjort! :)
Ida

2015-12-16 @ 16:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0