Lägenhetsprepp!

Så dagen började väl sisådär, fick ett mail där jag fick veta att jag inte fick jobbet jag sökt. På sätt & vis är det jätteskönt, för då behöver jag inte panikleta efter någon som kan ta hand om Tor. Dessutom slipper jag gå upp klockan fem två gånger i veckan för att åka in till Toronto, så det känns rätt bra att slippa den pendligen... men ni vet... det svider ändå lite att de inte valde mig. Hade liksom varit en skön puff för självförtroendet om jag blivit erbjuden jobbet.
 
Nåja, trots detta blev det en väldigt trevlig dag. Först kom Jess & Lewis över på fika - kottarna åt massa vindruvor & lekte tämligen väl med varandra. Bara en liten gråtincident när Tor slog Lewis i huvudet med en flaska. Efter att vi vinkat hejdå lyckades vi få till ännu en lyckad sovstund där Tor sov i vår säng istället för i mitt knä. Alltså, DEN FRIHETEN! Avslutade med att promenera bort till lägenheten som vi precis fått tillgång till för vår flyktingfamilj. Det är en helt OK lägenhet, två sovrum & ett stort vardagsrum/matsal, men i behov av lite omvårdnad. Inte helt hundra städat, massa hål efter gamla spikar, trista lister & en del helt vansinnigt fula färgval. Så vi har att göra... Men som första åtgärd spacklade jag igen alla gamla hål. Hela tiden med Tor hängandes i byxbenen... Imorgon hoppas jag få in lite jobb på egenhand, för nu är familjen på antågande så allt MÅSTE vara klart till på lördag. Det är intensivt jobb, men så otroligt motiverande att vi snart kan ge dem ett alldeles nytt, tryggt, hem!

Kommentarer
Postat av: Jo

Vad spännande! Att det är så snart =)

Svar: Jag vet! Hoppas bara att vi hinner få det lite finare än vad det är nu! Fast det är klart, har man bott i flyktingläger kanske man inte bryr sig jättemycket om att ens sovrum är kräkgrönt...
Ida

2015-12-08 @ 08:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0