Baby bandanas...

Tor har inte börjat dreggla än, däremot får han till lite bubblor då & då...
Men jag gissar på att det inte kommer dröja alltför länge innan spottet flyger här hemma - de äldre kottarna i mamma-barn-gruppen är nämligen minst sagt produktiva... So, i förebyggande syfte har jag tåtat ihop ett gäng baby-bandanas som förhoppningsvis ska fixa att hålla Torisens bröstkorg relativt torr! I nuläget är han för liten för dem, men så här ser de ut när de modellas av ett par av hans nallar:
Gulblommig flannel på ena sidan (ja jag köpte en galen mängd av det här tyget eftersom jag älskar det & det var på utförsäljning)...
& blåprickigt på andra sidan för en diskret svensk touch!
Första gången jag applicerade tryck-knappar som hamras på plats. Hemskt lätt att göra, så i fortsättningen blir det här min knapp-melodi för tråkdöden att sy fast knappar för hand!

Kommentarer
Postat av: Alex

snyggt! Kan bli väldigt välbehövligt om han blir en dregel bebis :) Speciellt när tänderna är på G brukar ju många dregla massa

Svar: Tack! Ja vi får väl se hur det blir, men baserat på de andra 6-7 månadernas som jag träffar nu känns det som en väldigt bra idé att vara förberedd!
Ida

2015-02-07 @ 11:19:12
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0