Score på vettig dammsugare!

Nu kryper ju inte Tor än & det är väl inte något han kommer att göra på rätt länge heller, men för eller senare lär det ju hända & då kan det kanske vara bra om våra golv är någorlunda katthårsfria. Inte en helt lätt uppgift med två katter & noll dammsugare. Så idag var vårt mission att få till en 2-1 kvot... Huvudvärk i kubik. För här envisas de ju av någon märklig anledning med dammsugare modell 50-tal. Den nordamerikanska standard-dammsugaren är dyr, otymplig & värdelös på att komma åt i små skrymslen. Dessutom envisas de med dumma detaljer så som inbyggda strålkastare... Eh, varför då kan jag tycka - saknar mackapären förmågan att komma åt sagda damm så vill jag ju faktiskt helst inte veta att det finns där. So, det finns liksom inga rätt med dem alls & jag misströstade väl lite över vårt uppdrag. Tillslut trillade vi in på Target, en av mina favoritaffärer som nu tyvärr ska lägga ner sin kanadaverksamhet, & där fick vi äntligen napp! En vettig, liten, dammsugare som du kan dra efter dig & som har ett dammsugarmunstycke som kan komma in under soffor. Score! Dessutom körde Target massiv rea på kläder, så när vi ändå höll på köpte vi en finstickad kofta (självklart marinblå) till mig & Tor fick en liten tröja som såg ut exakt som Pauls favorittröja - så att de kan matcha sina outfits. Alltså, det här med att bli förälder... bara att inse att en blir rätt löjlig på kuppen. Dock lämnade vi utan hängselbyxor för vuxna - den typen av outfits får Tor stå för själv!
Outfit från farmor idag & jag måste erkänna att det är sjukt tillfredsställande att påta på honom olika små klädkombos. Jag inser ju att han inte bryr sig ett dugg, men för mig känns det viktigt att sätta på honom saker som jag tycker är fina & som matchar... Det är väl kanske ytterligare ett sätt att visa kärlek, att jag bryr mig om vad knyttet har på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0