Så himla trist!

I juni skickade allra bästa farmor en gåstol till Tor. Vi väntade & väntade & väntade... Efter mer än en månad skickade farmor paketets tracking nummer till oss & vi kollade upp dess status, gåstolen satt fast i Mississauga (typ förort till Toronto) & skulle levereras inom 1-12 arbetsdagar. Så vi fortsatte vänta, tills farmor fick ett telefonsamtal att paketet fanns att hämta nere på byn. Tors gåstol kan med andra ord vara den mest beresta gåstolen på planeten - tillverkad i Taiwan, fraktad till Sverige, postad till Kanada & så returnerad till Sverige utan att ens fått vara i närheten av ett par knubbiga babyhänder. Det som gör mig SÅ TRÖTT i det hela är att min billösa farmor har fått jobba så hårt för att köpa/posta/hämta paketet, betalt postens svindyra porto & nu skyller Posten AB på Canada Post & Canada Post skyller på tullen/Posten AB. Vill någon ta ansvar & se till att Tor får sin gåstol eller att farmor i varje fall får pengarna tillbaka för portot? Nejdå, varför ska den enskilde kunden få upprättelse & slippa hamna i kläm? Suck - jäkla skitföretag är de hela bunten!

Kommentarer
Postat av: Jo

Åh så frustrerande! Så himla dålig service från båda hållen när de vet att man är beroende av dem för att skicka post, om man inte vill betala en mindre förmögenhet för att skicka med UPS.

Svar: Jag tycker att det är så fult att de bara skyller ifrån sig & att ingen vill ta ansvar - speciellt som posten dessutom tog ytterligare 160 kronor i returreningsavgift! För det var ju inte nog med de över 700 kr som farmor redan betalt i portot för att få hit paketet... Ska ringa & vara arg på måndag.
Ida

2015-07-25 @ 10:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0