No touch down...

Vi hade lite dåligt väder över natten, så där att jag inte kunde sova alls. Dels på grund av att åskan typ skakade huset, dels på grund av att vi hade tornado-varning igen & då har i alla fall jag svårt att slappna av (inte Paul, Tor & Mammut dock, de sov som stockar). Jag & Digby var däremot uppe i ett par timmar där i... tja, nattmörker kan jag ju inte säga för det blixtrade mer än vad det inte gjorde det. Stackars lilla Digbo behövde närhet, så jag fick bära runt på pipgrisen för att få honom lite lugnare. Vi klarade oss i alla fall från touch down här i Guelph & nu så här dagen efter är det rätt häftigt att se alla stormbilder som laddas upp. CN-tower, Torontos största åskledare:
& så har jag lärt mig något nytt efter den här senaste varningen, i fortsättningen får jag INTE springa ut & rädda tvätten när vi har sånt här väder. Tvättlinan är nämligen i metall & det hade ju varit småtrist att bli ihjälchockad bara för lite halvvåta lakans skull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0