Pineapple sage ice tea...

I maj köpte jag en liten planta ananas salvia, mest för att jag tyckte att den luktade helt oemotståndligt gott. Vad jag skulle ha den till var alltså sekundärt. Vad jag inte räknat med var att den blev hemskt mycket större rätt snabbt, så helt plötsligt satt vi på en massa ananas salvia utan någon som helst plan för vad vi skulle göra med allt. Så för någon dag sen rådfrågade jag google & så blev det en sats med ananas salvia iste.
Det här med att kunna göra eget iste baserat på kryddor från trädgården, lite citron & honung tilltalar mig något enormt. Däremot tyckte jag att just den här satsen blev lite väl söt. I fortsättningen kommer jag att dra ner på honungen samt köra vanliga isbitar istället för ananas-varianten. Ananasisbitarna var dock en höjdare i vanligt kolsyrat vatten (älskar vår soda streamer) & jag kan bara konstatera att jag härmed håvat in ytterligare en skopa vuxenpoäng. Som barn brukade jag nämligen tycka att farfar var hemskt märklig som spädde ut sin fanta med vatten, medan jag efter dagens istepimplande absolut känner förståelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0