Då & nu...

Vi åkte ju in till Toronto för en rad ärenden igår & mycket gick bra, men en del gick... väldigt oväntat. Vi inledde med "skattemöte" med Dawn som är den person som sköter vår skatt. Dawn är ett litet unikum - världens skatbo till hår med lite hårspännen som vandrat runt & bosatt sig på allehanda märkliga ställen, men med stenkoll på allt vad skatt heter. Det tog oss cirka två timmar, men sen travade vi ut väldigt nöjda med besöket. Körde hem till Megha & festade på jordgubbar, galna mängder te & pratade om allt från ishotell, till Mexico, till siste april i Lund. Slet oss tillslut i från Megha & körde till Pauls kollegas baby shower & det var här som dagen blev lite märklig. Jag har nämligen varit på ett par baby showers genom mina år här & det brukar se ut så här:
 
1) Ett gäng kvinnor som möts i någons hem/kyrkolokal
2) En blöjtårta, ett träd med lyckoönskningar, en liten bok med tummavtryck från alla som var där
3) Paketöppning i cirkel
4) Dumma lekar som jag smiter ifrån
 
Så ni kan ju förstå min totala förvåning när det visade sig att denna baby shower ägde rum på en pub a la party, party place. Hela Pauls kontor var där när vi kom travandes med Tor i sitt babyskydd & alla bara vrålade av alkoholstinn glädje - de var nämligen uppe i typ shot 5 för kvällen (klockan var 7). Musiken var så hög att vi var tvugna att skrika åt varandra & folk dansade på borden. En gång i tiden hade jag fluffat upp håret & joinat... nu var det bara "Eh... vårt barn kommer att bli döv om vi stannar & SÅ bra vill jag inte bli på teckenspråk - hälsa & så åker vi". Nya tider alltså, speciellt som dagens happening var "föräldraknytkalas i kyrklokal"...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0