Musfest!

Vi roar oss med hemrenovering den här helgen - Paul är nääästan klar med tapeten. Åker inte resterande våd upp i kväll kan det hända att jag får någon form av psykbryt... & på den linjen, vi drog ut diskbänken i köket/barnkammaren & det var ju en liten upplevelse! 
För under själva bänken, så där härligt inkapslad, gömde sig en liten godisgömma av musbajs & små muslik. Bläää! Det enda positiva var väl att de var döda sen väldigt länge, så vi behöver i alla fall inte roa oss med musbekämpning till råga på allt.
Fem lik dammsög Paul upp med vår shopvac (bästa investeringen någonsin) & jag kan bara skaka på huvudet. I ett kök liksom, så otroligt äckligt! Jaja... under hela härligheten gömde sig i alla fall ett trägolv i gott skick, så det får vi vara glada för. Hade ju kunnat bänt bort det hela & upptäckt världens brännmärke eller vattenskada & det hade ju varit mindre roligt.
 
I fall att någon tittar på det hela & bara "Men HUR ska de få ihop detta så att det ser snyggt ut?!" - japp, det undrar jag med. MEN. Vi är väl i grund & botten lite så där idiotiskt positiva till det mesta så jag är säker på att vi roddar i hamn det hela på endera sättet!

Kommentarer
Postat av: Jo

Jag är inte det minsta orolig =)

Svar: Vi har bestämt oss för att slå ut alla väggar... Men är inte det rummet klart tills dess du kommer så hittar vi ett annat rum du kan bo i! :)
Ida

2015-03-09 @ 16:51:30
Postat av: Jo

Eh, vad? Alla väggar i HELA HUSET?!? ;) (trött, dåliga humorn kommer fram). Men iaf, vadå alla väggar? I köket/barnkammaren? Vad ska det bli då? Jag förstår inte riktigt (kan bero på ovanstående hänvisade trötthet).

Svar: Hehe nej, alla väggar i hela huset hade varit lite over kill. :) Men alla väggar i barnkammaren. Får ta & fota imorgon & visa varför.
Ida

2015-03-10 @ 20:00:53
Postat av: Jo

Ja, tack! Behöver mer bildlig förklaring =)

Svar: OK - då kommer det en snart! :)
Ida

2015-03-12 @ 17:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0